Mașina automată

Photo by averie woodard on Unsplash

Anul acesta am devenit o veritabilă tablagistă, făcând ture regulate pe la mecanici. Dacă anul trecut mecanicul care-mi făcea curte se plângea că mi-se strică rar mașina și din cauza asta el mă vede rar, anul acesta când i s-au îndeplinit dorințele erotice, a trebuit să renunț eu la el, după ce m-a tras frumos în piept. Sau poate reparațiile lui și-au făcut în sfârșit efectul 🤔.

Din februarie problemele auto se țin ca scaiul de mine, de am ajuns să-mi ia mașina de la un mecanic, doar ca să o pun a doua zi la altul. Pe lângă cutia de viteze, eterna problemă a mașinilor automate, care a apărut de anul acesta și la mașina mea, m-a prins ghinionul pe șosea de-am dat peste purcica Peppa, care din nefericire nu a supraviețuit impactului, iar peste mine a dat un adolescent needucat și cu prea multe fițe în cap, ce mi-a tras un cur stilat de Volkswagen pe drepta, din mașina lui tac-su, un bișnițar arogant, ce mi-a înmânat flegmatic cartea de vizită în timp ce părăsea locul accidentului. L-a găsit ulterior poliția mai ușor datorită ei. Potențial am șifonat și eu o doamnă în trafic, după spusele ei, deși eu nu am simțit și nici nu am văzut vreo urmă pe mașina ei ori a mea. S-a întâmplat acum câteva zile, așteptând la semafor, cu mașina pusă în P, când a început să o ia la vale, foarte, foarte încet, dar apropiindu-se de mașina din față. Am apăsat pe frână o dată, a doua oară și m-am uitat panicată la cutia de viteze, unde ”P-ul” îmi sclipea în ochi. Unde s-o mai mut m-am întrebat panicată, când am simțit că se oprește. Am discutat ulterior cu doamna din față, ea susținând că a simțit ceva, așa că i-am înmânat numărul de telefon, să mă sune dacă consideră că am atins-o. A zis că se consultă cu soțul și apoi se decide. Deocamdată nu m-au sunat, nici ea și nici el, dar cert este că mașina ei nu a avut nici o zgârietură care să indice contactul. Probabil m-a văzut fără verighetă, frumoasă și elegantă și s-a temut să-l înmâneze, numărul.

Îmi place mașina mea automată pentru că este convenabilă, nu-mi strică decât un pantof la condus, nu am emoții la urcarea în pantă și-mi pot relaxa piciorul stâng pe scaun în timpul mersului. Are motor bun, suficient de puternic pentru nevoile mele, fiind excelentă atât în oraș la depășirile rapide din trafic, cât și pe traseu, deși poate trage un maxim de 160-180 km/oră lin pe autostradă. Nu-i nici prea mare și nici prea mică, îmi încap toate boarfele în ea și o pot parca peste tot fără probleme, însă de când au început problemele cu cutia de viteze relația noastră perfectă scârțâie serios. Simt că nu posed cunoștințe suficiente, și treptat nici nervi destul de tari, încât să fac față tuturor mecanicilor oportuniști prin natură, care mi-ar lua bucuroși banii, de preferință cum ambele mâini, ca mai apoi să cârpească câte ceva pe la ea, mai de pomină, iar mai apoi să mă trimită la plimbare, spunându-mi că aberez când le raportez reparațiile incomplete. Provocarea adevărată nu-i mașina în sine, ci oamenii cu care ai de-a face când îți domesticești una, mai ales într-un domeniu puternic marcat de instituția ”soțului”.

10 gânduri despre „Mașina automată

  1. Nu zic că n-ai fi frumoasă și elegantă, dar cred că alta e povestea cu doamna – i-a fost frică că poate e ceva stricat și ea nu-și dă seama, așa că mai bine întreabă soțul înainte. Soțul, dacă n-a văzut nimic (cum zici tu că era de fapt), i-a zis să-și vadă de treabă și asta a fost.

    Foarte interesant în schimb cum văd femeile atâtea substraturi în viața de șofer și posesor de mașină personală – astea sunt lucfruri uzuale, atât micile incidente cât și reparațiile.

    Apreciază

  2. @dam167 – eu știu care a fost povestea cu doamna, pentru că sunt multe doamne care se comportă la fel. Observ doar cum femeile refuză să-și însușească abilități în anumite domenii și apoi se plâng de lipsa independenței. Refuzul lor duce la stereotipuri, iar când o femeie își însușește abilități în domeniile respective este privită cu neîncredere.
    Viața de șofer are substraturi și nu cred că bărbații nu le simt, doar că nu le discută.

    Apreciază

  3. „Observ doar cum femeile refuză să-și însușească abilități în anumite domenii și apoi se plâng de lipsa independenței.” – normal, pentru că exact asta faci și tu, cel puțin legat de mașină. Oamenii în general, nu doar femeile, fac asta, doar că femeia poate merge la bărbat să-i spună să-i repare mașina, bărbatul nu mai are cui să-i spună. Cred că am mai zis-o, dar problema ta cu cutia de viteze s-ar rezolva așa:

    1. Varianta cu dezvoltatul de abilități – studiezi care sunt problemele, citești despre și vezi cum se poate rezolva problema – depinde de marcă, model, tip de cutie etc.
    2. Te duci la un service mare sau direct la reprezentanța mărcii mașinii. Reprezentanțele nu au neapărat cel mai bun service, dar nu au scuze pentru a nu rezolva problemele. Costă mult mai mult, dar discuți cu conducerea, nu cu mecanicii. O lași frumos acolo și le spui să te sune când s-a rezolvat, cu riscul să coste mult.
    3. O vinzi. Timpul, banii și nervii sunt un cost mare pentru orice șofer.

    În rest, când o femeie își dezvoltă abilitățile de care zici tu știe cum să-și câștige respectul. Așa e, la service auto, femeile sunt prostite mai tot timpul pentru că bărbații aleg să fie măgari. Iar cu independența, ce putem să facem noi bărbații? le lăsăm să fie independente și le ajutăm când au nevoie, ba cu un borcan, ba când nu pot deschide Acrobat Reader sau când trebuie să le sprijini să nu-și rupă gâtul din cauza tocurilor 😊.

    Apreciază

  4. @dam167 – nu știu cum stai tu la capitolul mașini, dar sfaturile tale îmi spun a ori ai mulți bani, ori chiar nu ai avut probleme cu mașinile. Pentru cazul meu concret îți pot spune ca, reprezentanta mi-a sugerat sa cumpar o noua cutie, care costa cât mașina mea funcțională x2. Cat depre vândut și cumpărat alta, e ușor de spus și la fel de realizat, când ai bani de aruncat. Am alte viziuni legate de mașina, de aceea sper ca asta sa ma mai țină in pic. Eu nu consider mașina o investiție, ci o gaura neagră in buget, al cărui scop este sa-mi cumpere mobilitate și timp.

    Apreciază

  5. Eu nu am mulți bani, dar pun preț mare pe timpul meu. E nasol să ai probleme cu cutia automată, da, atâta înțeleg și eu când vine vorba de mașini, și poți fie să o înlocuiești, fie să faci peticeală și să te plângi că te costă bani și nervi – și tot să nu meargă ca lumea. În rest, la reprezentanță știu cum sunt prețurile, dar la cutiile de viteze automate nu se bagă oricine. Eu unul aș vinde mașina cu 500 sau 1000 de euro (dacă nu se poate mai mult) și aș cumpăra alta cu 2000-2500.

    După părerea mea mașina o cumperi după nevoi/preferințe, iar dacă simplul tău confort merită bani mulți, aia e. În mod normal, din ce am citit eu aici, ar trebui să am mai puțini bani ca tine.

    Apreciază

  6. Ai jecnit-o pe doamna, cum adica, tu crezi ca ea merge cu masina de una chiar doua miare?
    Si o crezi atat de falita incat sa nu-si permita doaua mii de euroi de o cutie noua pe o masina destul de veche?
    Adica da, bea bere de la lidl in concediu, da’ asta ca e chibuzita cu banii, nu ca n-are.

    In rest, de admirat cum incearca sa repare ireparabilul, creka deja a dat un sfert din banii de cutie noua si tot nu se vede sfarsitul la povestea asta, peste un an cand termina cu toti mecanicii din orasul de bastina pe care ii implora sa-i peticeasca jurcaria nepeticibila, o sa cumpere si cutie noua.

    Hint: piciorul ala tinut asa secsi si elegant pe scaun costa, data viitoare daca nu-ti permiti, ia manuala.
    Inca un pantof stricat de o pedala extra e mai ieftin. Ca sigur nu iei de la Prada.
    Si oricum, ori ca strici unul, ori ca doi, tot o pereche noua trebuie, stiai?

    Apreciază

  7. ” Pe lângă cutia de viteze, eterna problemă a mașinilor automate…” Spui chiar bine…asta este si motivul pentru care majoritatea evita masinile automate (repararea cutiei de viteze este aproape imposibila si ilocuirea ei cu una noua este foarte costisitoare – cum ai si specificat in articol). … odata ce incepi sa ai probleme cu cutia de viteze ar fi bine sa nu te mai bazezi pe masina si sa iti iei bye-bye de la ea. La masina automata personala schimb uleiul de la cutia de viteze doar la reprezentanta …fiind o procedura complicata nu ma risc sa o duc la vreun mecanic nepriceput.

    Apreciat de 1 persoană

  8. O diferenta obiectiva care justifica un cost mai mare ar fi aia care iti aduce economii in timp.
    De ex. daca ai putea explica ca o cutie automata iti face economie de benzina de x zloti pe an, cu care in 10 ani de cand ai masina, ai economisit de o cutie noua pe care trebuie acum sa o schimbi si a mai ramas si de un suc, deci esti pe plus.
    Plus economiile la cizmar care trebuie sa-ti schimbe talpa doar de la un pantof, nu doi.
    Sau te-a ferit de o tendinita de la clasicul schimbator + pedala care te-ar fi lasat cu dureri pe viata + costurile cu tratamentul.
    In rest, vorba romanului: obrazul subtire, cu cheltuiala se tine, dohhh.
    Scoate banul si uita de scurtaturi romanesti, o cutie automata nu se repara in spatele blocului.

    In plus, daca esti bine intzolita si stai in bloc de oameni ajunsi, cu clinica integrata si portar cu sfert de norma, de ce sa cobori dintr-o vechitura?
    Pune manuta si in loc de cutie noua, avans la masina noua.

    Apreciază

Lasă un comentariu