Alegerile de duminică din România

Photo by Element5 Digital on Unsplash

Duminică au loc alegerile locale în România. Am cunoștințe și prieteni pe toate baricadele, împrăștiați cam pe la toate partidele, luptându-se între ei, împroșcându-se cu noroi, ironii și reproșuri, ca la final să-și facă curaj cu câte un ”Doamne ajută”, căci invocarea divinității încă mai rimează în mintea multora cu argumentul final de dreptate și succes.

Îi știu pe mulți ca oameni capabili, pe câțiva ca limitați, dar simpatici, pe unii ca leneși și vorbăreți, dar inofensivi și mereu plăcuți, și pe alții de combinatori, dar întotdeauna descurcăreți. Am simpatie pentru toți la un loc, cunoscându-i prin prisma relațiilor ce ne-au legat cândva direct sau indirect. La un exercițiu de imaginație, închipuindu-mi că pot vota duminică la alegerile din România, acolo unde am cunoștințe și prieteni, mi-am pus întrebarea momentului: eu cu cine votez?

M-am pus în postura de-a mă analiza și a mă întreba sincer, dacă faptul că am relații personale cu unul dintre candidați, este un motiv suficient de bun pentru a vota pentru el? Aș vota oare un amic sau prieten, care știu că nu-i cel mai bun candidat pentru primăria din localitatea mea, doar pentru că-l cunosc și cred că la nevoie m-ar ajuta dacă ar putea? Aș vota pentru un om care m-ar ajuta pe baza unei relații de prietenie sau pentru unul care m-ar ajuta pentru că aceasta este sarcina lui, indiferent dacă mă cunoaște sau nu?

Mai sus sunt câteva din întrebările la care vor trebui să răspundă majoritatea românilor duminică. Pe cine alegem să ne gospodărească la noi în trib, ale cărui fapte, acțiuni și muncă vor avea efect direct asupra calității vieții noastre. A alege un primar sau un consilier nu-i o chestie impersonală, ci ceva foarte personal, pentru că acest oameni ce reprezintă cetățenii la ei acasă și pe străzi trebuie să-i cunoască și să aibă contact cu ei, cu cetățenii lor. Iar cetățenii vor trebui să se întrebe dacă aleg o cunoștință sau o rudă la care pot să ”apeleze” în caz de nevoie pentru binele individual, închizând ochii dacă alesul deservește binele comunității, sau aleg o persoană care îi va trata la fel cum tratează pe toată lumea, dar a cărui muncă va ajuta comunitatea? Se vor complace români din nou ce ceea ce au sau vor dori mai mult? În practică treaba asta sună așa: aleg pe unul care va asfalta tot orașul sau pe cel care mă va întâmpina în biroul primăriei cu cafeluța?

Din păcate, în România se votează mult pe bază de rudenii, prietenii și cunoștințe, mulți crezând că dacă îl cunosc pe cel care suge banii statului, vor suge și ei la nevoie, căci statu-i de fapt un dușman comun al tuturor și nu o formă de gospodărire socială, ce trăiește din banii fiecăruia. Românii au moștenit de la comunism statul sub forma unui inamic, iar a pune în fruntea lui un om pe care îl cunoști, îl face mai prietenos, mai ales dacă omul nu-i eficient și nici potrivit, dar e rudă. Cât timp oamenii nu vor fi capabili să dezvolte o relație normală cu statul, în care obligațiile și beneficiile sunt clar trasate de ambele părți, ei nu vor fi în stare să aleagă corect, pentru că nu contează ce rudă de-a zecea este în fruntea lui, în raport cu el toți oamenii trebuiesc tratați egal și cu același respect. Ce am scris în acest fragment este abstract pentru România, știu, dar atât de ușor și simplu de realizat.

Personal am evitat să dau like-uri si share-uri pentru că acțiunile mele de la distanță nu vor alege primari mai buni în localitățile în care eu nu locuiesc. Schimbare cu forța nu se face, fiecare trebuie să-și dorească schimbarea și să lupte pentru ea, în casa lui, în localitatea lui și apoi în țara lui.

16 gânduri despre „Alegerile de duminică din România

  1. Ok, here we go.

    „aleg pe unul care va asfalta tot orașul sau pe cel care mă va întâmpina în biroul primăriei cu cafeluța?” – e mult mai complicat, dar presupunând că a nimerit unul pornit să facă asta, probabil rezultatul se va vedea în mandatul următor – al lui sau al altuia. Primarul nu asfaltează, nu optimizează transportul în comun și nu face parcuri. Vezi Oradea, e mai aproape de tine.

    „Cât timp oamenii nu vor fi capabili să dezvolte o relație normală cu statul, în care obligațiile și beneficiile sunt clar trasate de ambele părți, ei nu vor fi în stare să aleagă corect, pentru că nu contează ce rudă de-a zecea este în fruntea lui, în raport cu el toți oamenii trebuiesc tratați egal și cu același respect.”

    În primul rând, legat de obligații și beneficii e clar, că doar avem o constituție. Dar ai dreptate cu relația oamenilor cu statul: când nu le convine, fac ei să le convină, adică driblează acea constituție. Treaba cu rudele o vezi în orașele mici, iar votatul „corect” e o chestiune mult prea amplă. A vota nu înseamnă că dai un examen, ca să alegi răspunsul corect.

    Ordinea, curățenia și disciplina nu țin de politic, trebuie doar să vezi niște sate în care au trăit nemți – în general în vestul țării. Acolo sătenii au vrut să arate totul bine, asta au făcut, nu a contat primarul. Același lucru e valabil și la oraș, deși mult mai complex din punct de vedere al organizării – pentru că ai regii, opratori etc. Oamenii trebuie să dezvolte o relație cu oamenii, că statul tot tin oameni e format.

    Apreciază

  2. @dam167 „e mult mai complicat, dar presupunând că a nimerit unul pornit să facă asta, probabil rezultatul se va vedea în mandatul următor – al lui sau al altuia.” – se poate vedea și în mandatul lui sau în România îți trebuie mai mult de 4 ani ca să asfaltezi niște străzi?
    ”Primarul nu asfaltează, nu optimizează transportul în comun și nu face parcuri.” – Dar ce face, stă la cafea? Exact asta face!
    ”În primul rând, legat de obligații și beneficii e clar, că doar avem o constituție.” – Constituția ține de dreptul constituțional și nu de administrația publică și dreptul administrativ. Faci confuzie între două chestii total diferite. Una este ce se întâmplă în parlament și alta este ce se întâmplă în primărie.
    ”Ordinea, curățenia și disciplina nu țin de politic, trebuie doar să vezi niște sate în care au trăit nemți – în general în vestul țării. Acolo sătenii au vrut să arate totul bine, asta au făcut, nu a contat primarul. Același lucru e valabil și la oraș, deși mult mai complex din punct de vedere al organizării – pentru că ai regii, opratori etc. Oamenii trebuie să dezvolte o relație cu oamenii, că statul tot tin oameni e format.” – sunt de acord, dar primarul ca principal sătean sau orășean trebuie să de-a un exemplu celorlalți. Forte mult ține de primărie, pentru românul de zi cu zi, mult mai mult ține de primărie calitatea vieții lui, decât ține de parlament sau președinte.

    Apreciază

  3. Păi da, în România îți trebuie 4 ani să asfaltezi niște străzi 😊. Pe străzile alea sunt tramvaie, rețele diverse care țin de operatori de apă sau termoficare. Ar fi complet aiurea să se asflateze străzi care în anul următor să fie sparte din nou pentru rețelele de termoficare, nu? Sunt investiții diferite uneori de care lumea nu are habar. Un exemplu clar de 4 ani e un contract pentru niște chestii în județele Sibiu și Brașov care a fost semnat în 2016. Încă nu e aprobată finanțarea și evident că dacă te duci acum să te plimbi pe acolo n-ai să vezi nimic nou.

    Nu zic că primarul e degeaba, doar că sunt multe entități pe care ar trebui să le controleze direct (la modul practic) și care să-și facă treaba. La Oradea s-a văzut aportul primarului, la fel la Cluj sau la Sibiu (când era Iohannis). Chestia e că toți așteaptă ca politicienii să dea un exemplu și să facă ceva doar că… nu cred că se va vedea ceva fără să se schimbe mentalitatea poporului. E chiar mai multă politică acum în administrație și în funcțiile tehnice decât era înainte de ’89 – până și partidul comunist a înțeles că unde nu te pricepi nu te bagi – dar asta e o altă discuție.

    Ziceam de constituție ca pachet de legi pe care lumea alege să le fenteze. Pentru că evident, legile nu sunt bune, iar dacă nu sunt bune… nu le respectăm.

    Apreciază

  4. @dam167 – Primarul este cel mai important din administrația locală pentru că el decide cine sunt oamenii cu care se înconjoară, ce vor face ei, cum și cui vor servi, intereselor lor personale sau cetățenilor. Primarul îi controlează indirect pe toți angajații și decide cum arată toate serviciile pe care primăria le oferă. Amesteci administrația locală aiurea cu constituția, chiar nu e cazul. Primarul este zeul din orasul tău și munca lui îți va afecta calitatea vieții, asta trebuie să iei în considerare duminică la vot.
    Cât despre proiecte și ani, nu îți trebuie atâția ani, dar în România încă se mai construiește autostrada promisă la intrarea in NATO, deși între timp ungurii, polonezii și slovacii le termină pe ale lor. Românilor le trebuie pentru toate un singur lucru, voință, voința să nu fure și voința să muncească.

    Apreciază

  5. Stick to the dick, please! Politica e mai absconsa si riscam ca, doar deschizand gura asa, aiurea, pe subiect , sa consumam o cantitate de oxigen mai necesara altor vietuitoare

    Apreciază

  6. Eu nu cred că citești ce scriu eu, dar fie. Primarul nu e nici un zeu în România. Chiar dacă excludem interesele politice sau nepotismele, când primarul ar vrea să extindă o linie de tramvai nu poate trece peste o agenție de mediu sau regii/operatori. Iar dacă crezi că un primar poate schimba în 2-3 ani toată administrația unui oraș – gen sute de oameni – cu unii capabili și cinstiți, vreau și eu un fum din ce fumezi. Cum ziceam, asta s-a reușit într-o anumită măsură la Oradea. Un primar bun se vede, da, dar nu se schimbă prea multe într-un mandat sau două – dacă restul îi stau în cale.

    La autostrăzi se vede din nou birocrația și problemele vechi ale țării. Gândește-te că o autostradă trece peste n terenuri, unele aparțin statului, altele nu, unele în regulă, altele nu. De altfel situația precară a terenurilor se vede inclusiv în orașe, pentru că arhiva de la cadastru e cum e, dacă e. La problemele astea, care sunt multe, se adaugă CFR sau SEN (sistemul energetic național), că e o întreagă poveste dacă ceva trebuie construit în apropierea liniilor de cale ferată sau a liniilor de înaltă tensiune. Am văzut un caz în care o bucată de teren aparținea primăriei unui oraș, dar pe planurile vechi ale CFR figura altceva – concluzie, s-a oprit totul 2-3 luni, iar primăria a trebuit să cedeze o bucată de teren, deși figura ca proprietar.

    Asta cu furatul e așa, pe buzele tuturor, dar ai fi surprinsă să vezi investiții care merg prost fără să fure nimeni nimic.

    În fine, eu nu zic că lumea n-ar trebui să meargă la vot, dar cei care tot susțin că sunt informați și mai deștepți decât masele ar trebui să înțeleagă cine și cu ce e responsabil la ei în oraș.

    Apreciază

  7. @dam167 – interesant cum problemele astea sunt doar in România, iar pe aici s-a construit infrastructura de transport la greu in ultimii 15 ani, atât in orașe cât și in afara lor. Furtul și mita este pe buzele tuturor, pentru ca-i o realitate in România și absolut toți care lucrează cu statul asta spun, din diverse sectoare, așa cum e o realitate plicul la doctor și banii ce se baga in buzunare la asistentele medicale. Primarul este gospodarul orașului și impreuna cu consilierii sunt responsabili pentru ceea ce se întâmpla in oraș.
    Am impresia din discuțiile pe care le purtam ca tu nu responsabilizezi de fel oamenii politici, funcționarii, ca și cum ei ar fi un dat de care nu scapi in nici o circumstanța și atât.

    Apreciază

  8. „Din păcate, în România se votează mult pe bază de rudenii, prietenii și cunoștințe”

    Destul de adevarat.
    Comunistii nu au desfiintat burghezia ci au inlocuit-o cu alti burghezi care sa le serveasca lor interesele.
    Iar aia, urmasii lor, rudele lor, conduc si acum Romania, indiferent de forma politica sau culoare politica.

    „, mulți crezând că dacă îl cunosc pe cel care suge banii statului, vor suge și ei la nevoie, căci statu-i de fapt un dușman comun al tuturor și nu o formă de gospodărire socială, ce trăiește din banii fiecăruia.””

    Pai asa si este. Daca esti ruda sau apropiat cu cineva din politica, poti fi sigur ca te ajungi si tu.
    Macar cu un loc de munca la impinge-hartia in aparatul de Stat.

    „Românii au moștenit de la comunism statul sub forma unui inamic, iar a pune în fruntea lui un om pe care îl cunoști, îl face mai prietenos, mai ales dacă omul nu-i eficient și nici potrivit, dar e rudă. ”

    Dimpotriva. Romanul inca vede Statul ca Fratele Mare si Iubitor care ii poarta de grija.
    Si in general are grija si el sa nu-l calce pe bataturi.
    De aia schimbari radicale nu prea sunt posibile.

    „Cât timp oamenii nu vor fi capabili să dezvolte o relație normală cu statul, în care obligațiile și beneficiile sunt clar trasate de ambele părți, ei nu vor fi în stare să aleagă corect, pentru că nu contează ce rudă de-a zecea este în fruntea lui, în raport cu el toți oamenii trebuiesc tratați egal și cu același respect. Ce am scris în acest fragment este abstract pentru România, știu, dar atât de ușor și simplu de realizat.”

    Ahaha..ele sunt trasate foarte clar in lege, da de la ce e scris la ce este in practica e o cale foarte lunga.
    Asta cu egalitatea nici comunistii nu au reusit sa o implementeze desi era in fruntea listei.
    Tot asa, doar pe hartie.

    Si Capsunarita – „e usor si simplu de realizat” :)))))))

    „Ordinea, curățenia și disciplina nu țin de politic, trebuie doar să vezi niște sate în care au trăit nemți – în general în vestul țării. Acolo sătenii au vrut să arate totul bine, asta au făcut, nu a contat primarul. ”

    Ahahaha :)))
    Da un exemplu concret de sat in care primarul e un jegos care fura de rupe dar totul arata bine si frumos ca asa au vrut satenii, n-a contat ce face primarul. Cu detalii.

    ” În practică treaba asta sună așa: aleg pe unul care va asfalta tot orașul sau pe cel care mă va întâmpina în biroul primăriei cu cafeluța?”

    In practica treaba suna cam asa: de unde o sa-mi cumpar hainele, de la HM, Pull & Bear, Zara, etc. daca in orasul meu sunt doar magazine cu haine SH?

    Vreo cateva milioane de romani au gasit raspunsul si s-au mutat in alt sat, pentru ca aici din pacate optiunile doar astea sunt si daca in 30 ani nu a venit HM & Co in sat, e destul de previzibil ca nici in urmatorii 30 ani nu o sa apara.

    Apreciază

  9. @dam167, nu prea stii cum e organizata administratia locala si care e rolul ei.

    Ai dat un exemplu cu finantarea – daca faci ceva din banii primariei nu stai dupa nimeni, daca vrei finantare europeana e alta poveste.

    Ai dat un exemplu cu regii si operatori. Transportul in comun e de obicei companie a primariei, la fel si termoficarea. Chiar si Adminstratia Strazilor in Bucuresti e in subordinea primariei.

    Inlocuitul de tevi sau de cabluri se face cu aprobare de la primarie. Ghici cine o semneaza … primarul?

    Si da, am vazut cum au stat lucrurile in Sibiu cand Johannis era primar, numarul proprietatilor pe care le avea acolo a crescut, cel putin una ilegal, lucru stiut de toata lumea.

    Din pacate primarul in Romania e un rege local care poate face aproape orice doreste. In loc sa fie administrator (city manager) e rege, decide de la aplicarea legii (Politia Locala e in subordinea primarului) la crearea ei (primaria poate da o gramada de regulamente, norme si ordonante). De pilda primarul de Voluntari a blocat ani de zile o autostrada si guvernul si parlamentul au trebuit sa modifice legislatia ca sa poata sa o faca (A3, intrarea spre Bucuresti care trece prin Voluntari). Chiar si asa tot sunt primari care blocheaza proiecte mari, gen giratoriul suspendat de pe centura la Domnesti, care e pe teritoriul a 4 primarii: Bucuresti, Bragadiru, Domnesti si Clinceni. Proiectul trebuia sa fie gata in vreo 6 luni, inca nu au hartiile gata de la toate primariile, doar la Clinceni a mers treaba bine, Bucurestiul i-a fortat sa modifice proiectul … ca vor tramvai.

    Apreciază

  10. @w: Chiar dacă faci din banii primăriei stai după alții dacă ăia implementează (sau urmează să) proiectele lor. Când știi că urmează reabilitarea rețelelor de termoficare nu asfaltezi doar ca să spargă ăia apoi – aștepți 2-3 ani să termine și apoi faci. Dar poate investiția cu termoficarea durează mai mult și… practic nu ai ce face. E o diferență mare între reparații/extinderi prin programe de finanțare și intervențiile curente, pentru intervenții nu ai nevoie de autorizație de la primărie. Asta e, după părerea mea una dintre probleme, se fac branșamente și reparații iar covorul asfaltic ajunge plin de peticeli care cedează iarna.

    Știu că majoritatea sunt în subordinea primăriei. Ai văzut undeva să se facă vreo restructurare? așa pe bune?

    Nu știu ce proprietăți are Iohannis, dar când era el primar s-au făcut multe în Sibiu, practic s-a schimbat la față în câțiva ani. S-au făcut reparații la infrastructură și a devenit ulterior și capitală culturală europeană. Bine, Sibiu e un oraș cochet și cu potențial, dar în perioada aia s-a dezvoltat semnificativ.

    @Politica: Gărâna și Brebu Nou de exemplu, dar înainte să plece nemții. Nu arată nici acum rău, doar că toate casele au fost cumpărate de români – acum sunt folosite ca și case de vacanță.

    Apreciază

  11. Scuze tipice pentru incompetenta, hotie, etc.

    „Când știi că urmează reabilitarea rețelelor de termoficare nu asfaltezi doar ca să spargă ăia apoi”

    Hai da-o inclo de pretexte de doi bani, culese din presa de propaganda sa se justifice de ce s-au dus banii de la buget pe luminitele de craciun borduri si panselute iar nu pe chestii cu adevarat utile.

    De ce nu?
    Sunt proiecte separate.

    Ala cu termoficarea include si costurile cu spargerea si refacerea si nu e ca si cand ar sparge toata strada pentru o conducta, faptul ca n-ai mai asfalta 1m latime de strada ca venea dupa tine proiectul cu asfaltarea nu justifica costurile legate de intarzierea proiectelor in care se pierd banii de investitii (seroase) sau se acopera din buget costurile cu pierderile pe sistemul invechit.

    Si hai sa fim seriosi ca nu se asfalteaza niciodata un oras intreg, zonele in care se suprapun cele doua proiecte nu e musai sa fie la fel.

    Si nu cedeaza asfaltul pentru ca s-a astupat o gaura ci pentru ca s-a astupat prost, cu materiale de proasta claitate (sa avem de munca si peste 2 ani nu 10), ca se dau spagi la receptii, ca totul e bine doar in hartii (avem talentul sa ne acoperim rahatul cu multa hartie) etc.

    Apreciază

  12. @Tipic: E am fost implicat în câteva investiții publice și problemele în general sunt altele decât cele de care auzi în presă. Ăsta e unul dintre motivele pentru care nu se schimbă prea multe în România: lumea nu urlă ce trebuie, majoritatea își irosesc energia în lucruri care nu contează sau sunt mai complexe decât par.

    „Ala cu termoficarea include si costurile cu spargerea si refacerea si nu e ca si cand ar sparge toata strada pentru o conducta, faptul ca n-ai mai asfalta 1m latime de strada ca venea dupa tine proiectul cu asfaltarea nu justifica costurile legate de intarzierea proiectelor in care se pierd banii de investitii (seroase) sau se acopera din buget costurile cu pierderile pe sistemul invechit.”

    Asfaltarea ulterioară a unei benzi slăbește drumul în general, mai ales un bulevard supus la trafic greu. Ți-aș explica de ce, dar nu cred că te interesează. Reabilitarea unui drum înseamnă și refacerea/redimensionarea fundației, dacă e cazul, nu doar asfaltarea, mai ales unde sunt canale de termoficare. În rest, asfaltul cedează din multe motive printre care: plombarea cu beton reciclat, branșamente/racorduri, reparații pe suprafețe mici, lipsa fundației de beton la drumuri cu trafic greu sau alte intervenții. Și doar așa, de amorul artei: dacă un constructor repară un drum și dă garanție, ce se întâmplă cu garanția aia după ce tu spargi în anul următor o bucată din el? Știu, nu te-ai gândit așa departe.

    Multe investiții sunt publice, poți să vezi care sunt bugetele, licitațiile, cum se execută, uneori ai la dispoziție destule date cât să-ți faci o idee. Panseluțele sau bordurile nu se pun nici ele pe gratis, iar când arunci un preț unuia care n-are habar cu ce să compare o să urle că se fură că… atâta îl duce capul. Culmea e că atunci când se fură cu adevărat habar n-au justițiarii internetului, că ei sunt scandalizați doar când găsește vreun jurnalist un buget fără context, atunci se bat cu pumnii în piept. Tot rahatul care se ascunde în hârtii de obicei arată că au greșit toți, iar lucrarea s-a făcut… cumva. De asta e și greu să faci ordine cu adevărat, mai ales când o lucrare e de la început prost bugetată.

    Apreciază

  13. Interesanta filosofia perfectionismului cand la noi intentionat se fac lucrurile prost – ca sa fie mai ieftine – desi bugetul este de lux, ca sa fie refacute (tot pe banii publici) putin mai tarziu.

    In oras n-ar avea ce sa caute trafic greu, daca te chinui sa faci arterele principale sa suporte trafic de autostrada in loc sa cauti bani de centura ocolitoare, clar ai dat-o in bara ca edil.

    Garantia la noi, la asfaltat drumuri prin oras? Cat, 6 luni?
    Haha..ce gluma, nu se da garantie semnificativa nici pentru drumuri nationale executare de la zero.

    Pai normal ca se fura fiule, cand sunt o gramada de probleme nerezolvate in oras, drumuri cu gropi, sosele asfaltate dar fara capace si guri de scurgere aduse la nivel si tu arunci banii sa schimbi borduri (care sunt ok) si pui panselute si luminite de milioane de euro.

    Da, exact asta era problema, lucrarea a fost prost bugetata, nu coruptia, nu ca a fost facuta doar ca sa se incaseze partidul niste bani si toata lumea se face ca nu vede ca a fost facuta prost.
    Sau dimpotriva, nu se face ca nu se poate fura cum se fura la panselute si borduri.

    Apreciază

  14. Ca idee generală, suntem în rahatul în care suntem pentru că avem multă incompetență în serviciile publice (mult mai multă ca acum 30 de ani), nu reușim să atragem fonduri europene, avem o birocrație groaznică, nu ne asumăm repsonabilitatea pentru ceea ce facem, sistem al licitațiilor care nu funcționează, nu reușim să ne adaptăm la legislația europeană și, ca orice țară săracă, avem corupție. Nu susțin că am vreo soluție, părerea mea e că trebuie să ne murdărim pe mâini și să ne rezolvăm problemele. Altfel o să mergem în continuare la fel. Acum să-ți răspund punctual.

    Bugetul nu e niciodată de lux. Poate lumea vede sume în presă și compară cu ce au în buzunar, dar niciodată bugetul nu e de lux. Mai nou sunt așa de lux bugetele încât nu mai merge nimeni la licitații. Da, văd mai jos milioanele de euro pe luminițe și nu știu, achiziții de genul n-am văzut. Dar un buget se face în baza unui deviz, ori dacă n-ai văzut un asemenea deviz nu știu cum ai decretat tu că e mult/puțin cât s-a alocat.

    Multe orașe n-au centuri ocolitoare și da, au dat-o în bară edilii. Gen toți ăia din ultimii 30 de ani.

    Garanția e specificată în legislație, nu e după cum vrea cineva să o dea.

    Faptul că suntem consternați că se fură din bugete pentru borduri sau alte lucruri mărunte ar trebui să ne arate cât de săraci și proști suntem. Pentru că vedem nereguli doar în căcănăriile mărunte, în schimb ce e în domeniul energetic sau că nu ne putem conforma la politicile de mediu europene și o tot luăm la fund, nu ne bate la ochi.

    Vrei să vezi ce se întâmplă cu adevărat? caută investițiile publice din orașul tău și urmărește-le. Vezi ce înseamnă bugetele și lucrările, întreabă un inginer dacă poți. Altfel, eu vorbesc dintr-o experiență limitată, tu din auzite și n-o să ajungem nicăieri.

    Apreciază

  15. Baieti, mai usor cu pianul pe scari, centurile ocolitoare sunt la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru ca nu trec prin teritoriul administrativ al oraselor. De exemplu, DNCB (Drumul National Centura Bucuresti) e exclusiv prin Ilfov si primaria Bucuresti nu are baza legala sa se atinga de el.

    Iar traficul urban in regim de autostrada e o gogomanie, dar cand intri de pe A1 cu 2 benzi la 130 km/h in Militari, 2 benzi cu 30-40 km/h (pentru ca sunt semafoare) unde se duce tot traficul ala care are treaba in oras? Las ca a anulat Nicusor Dan strapungerea spre Virtutii si acum avem un pasaj de sute de milioane de euro care nu duce nicaieri: votati Nicusor Dan, ca il demoleaza si scapam de el, iar de la intrarea din A1 si pana la pasaj scoti o viteza medie de sub 10 km/h. Cand a fost intrebat specific de acest proiect a declarat public ca nu e adeptul construirii de sosele pentru ca genereaza trafic, e din categoria lingurile creaza grasi si tastaturile creaza greseli de scriere.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s